R+W väliakselit kustannustehokkaaseen ja varmaan voimansiirtoon
- 04.02.2021
Kun tavallisten akselikytkimien asennuspituudet eivät riitä voimansiirtoon, perinteinen tapa on ollut käyttää kahta erillistä akselikytkintä sekä akselia näiden välissä. Varmempi ja kustannustehokkaampi ratkaisu on kuitenkin käyttää tehtaalta valmiiksi tilattua väliakselia, joka valmistetaan jo tehtaalla täsmälleen oikean pituiseksi. Maksimipituus väliakselille on jopa 6 metriä.
Sakara- vai metallipaljekytkin?
Väliakselin molemmissa päissä on vaimennuselementit joustoa ja epäkeskeisyyden + kulmavirheiden kompensointia varten. Metallipalje, eli ZA-sarjan väliakselit, ovat varmasti välyksetön ratkaisu, joita käytetään yleisesti tarkkuutta vaativissa servosovelluksissa. Sakaramallin kytkin, jossa on joustava elastomeerielementti (EZ2-sarja), puolestaan vaimentaa mahdollisia värähtelyjä ja ääntä.
Muut mallit
Saatavilla on myös erikoismalleja. Itse akseli on saatavilla hiilikuituisena, jolla pystytään minimoimaan pyörivät massat. Testipenkkisovelluksia varten väliakseli on saatavilla myös teleskooppimallisena, jolloin samaa akselia voidaan käyttää moottorin pituuden muuttuessa.
Yhteyshenkilöt:
Vesa Seiriö, puh. 0400 228 288
Kimmo Martti, puh. 0400 870 590
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.